Huawei na fali wznoszącej. Firma chwali się wynikami w Polsce


Nie tak dawno pisałem Wam o rosnącej formie Huawei’a w ujęciu globalnym, a dziś polski oddział firmy chwali się świetnymi wynikami na naszym rodzimym podwórku. A wiele wskazuje na to, że przysłowiowe tłuste lata dopiero nadejdą.


Huawei posiłkował się danymi GfK Polonia. Z danych wynika, że dokładnie co trzeci sprzedany smartfon w Polsce, to konstrukcja z logo Huawei. Dowiadujemy się też, że udział Huawei na naszym rodzimym rynku wzrósł z 25,4% w pierwszym kwartale roku do 33,4% w drugim kwartale. Tak wyraźny skok na pewno nie przeszedł w branży bez echa.

W pierwszym kwartale tego roku co czwarty sprzedany smartfon miał logo Huawei, w drugim
kwartale był to już co trzeci telefon. Tempo, w jakim rośniemy, bardzo nas cieszy i zmusza do
jeszcze większego wysiłku, by nie tylko utrzymać świetny wynik, ale wciąż go poprawiać.
Wierzę, że nowe produkty, które niebawem zaprezentujemy, znów zachwycą polskich
konsumentów – Jefferson Zhang, dyrektor zarządzający Huawei CBG w Polsce

źródło cytatu: komunikat prasowy Huawei Polska

Wypada zauważyć, że dane przedstawiają się też całkiem optymistycznie, gdy porównamy drugi kwartał tego, jak i minionego roku. Okaże się wtedy, że dynamika wzrostu Huawei była aż jedenastokrotnie większa, niż dynamika naszego rynku. Precyzując, rynek urósł „tylko” o 6,8%, a dynamika wzrostu pozycji Huawei wyniosła aż 75,9%.

Huawei przyznał też, że za świetne wyniki odpowiadają nowe smartfony z linii P20 oraz urządzenia z rodziny Mate 10. Kończąc, wypada zauważyć, że w drugim kwartale roku producent dostarczył na globalny rynek aż 54,2 miliona urządzeń, co przekuło się na wzrost o 41% względem 2017 roku. W dalszej perspektywie czasowej, walka o pierwsze miejsce podium zapowiada się naprawdę interesująco.

źródło: informacja prasowa, opr. własne

na zdjęciu głównym: Huawei P20 Pro /Fot: producenta