Sony wyciąga wnioski. Wyciekła strategia na najbliższe lata


Sony to jedna z tych marek, która czasem bardzo uparcie trzyma się swojej ścieżki i idzie pod prąd. Czasem jest to decyzja dobra, jednak – powiedzmy to szczerze – nie zawsze. Na szczęście idą zmiany. Czy na lepsze?


Priorytety: z korzyścią dla Europy i 5G

Nowa strategia Sony to w pewnym sensie uderzenie się w pierś i stwierdzenie „ok, będą zmiany”. Średnioterminowa strategia, która w przypadku tej marki oznacza trzy lata, porusza niemal każdy segment rynku, na którym możemy spotkać charakterystyczne, dostojne logo Sony. Warto tu jednak skupić się na branży mobilnej, bowiem plany Japończyków zdają się być całkiem ciekawe.

Sony wie, że w ostatnich czasach nie spełniło pokładanych oczekiwań. Jeden ze slajdów wprost podpowiada, że zabrakło cieńszych ramek i podwójnych matryc w kolejnych generacjach Xperii. Firma zdaje się też stanowczo obierać kurs na technologię 5G. Japończycy chcą przy tym zagospodarować ten rynek na jak najszerszym polu, być może nawet wybiegając poza świat smatfonów.

Na końcu świetne wieści dla Europy. Mieszkańcy Starego Kontynentu mają stać się kluczowymi klientami firmy. Oznacza to dla nas spory wybór urządzeń, najpewniej także większy nacisk na działania marketingowe i promocyjne. Słowem – Sony spróbuje kupić nasze serca, abyśmy my mogli odwdzięczyć się im w chwili, gdy w sklepie będziemy sięgać po kartę kredytową lub portfel.

Wypada wyczekiwać nowości i przekucia słów w czyny, jednak wiele wskazuje na to, że najbliższe trzy lata mogą być dla nas bardzo, bardzo ciekawe.

źródło: XperiaBlog

na zdjęciu głównym: Sony Xperia XZ2 (fot: screen ze strony Sony)