Sony już od pewnego czasu boryka się z niską sprzedażą urządzeń z linii Xperia. O ile pozostałe produkty firmy cieszą się sporym zainteresowaniem ze strony kupujących, tak smartfony utraciły nieco na znaczeniu. Czy nowa strategia pozwoli firmie wrócić na właściwe tory?
Europa wciąż w kręgu zainteresowań
Dla nas najważniejszą wiadomością jest to, że firma wciąż traktuje Stary Kontynent jako jeden ze swoich kluczowych rynków. To zdecydowanie dobra wiadomość. Poza Europą, firma wciąż zamierza sprzedawać Xperie na Tajwanie i w Hongkongu oraz na swoim rodzimym rynku, w Japonii. Warto zauważyć, że firma postanowiła odpuścić sobie chłonny rynek indyjski, obie ameryki oraz Bliski Wschód.
Zobacz też: Informacje o flagowej Sony Xperii 1
To dość odważna strategia, bowiem można odnieść wrażenie, że Japończycy stawiają wszystko na jedną kartę. Zawsze trudniej jest wrócić na już opuszczony rynek niż budować siłę marki od nowa, jednak mając już jakiś przyczółek. Mimo wszystko, Japończycy już od jakiegoś czasu z powodzeniem wdrażają swoje kolejne plany. Wystarczy tu tylko dopowiedzieć, że już jakiś czas temu firma zaniechała działalności na kilku innych rynkach, co na krótki czas pozwoliło jej złapać oddech i zminimalizować straty.
Odnoszę jednak wrażenie, że tym razem Sony potrzebuje czegoś więcej. To ostatni dzwonek, dlatego też firma musi zmienić politykę nie tylko w zakresie rynków kluczowych, ale i sprzedaży swoich urządzeń. Rynek z wielkim entuzjazmem przyjmuje flagowce, które są tanie, a jednocześnie oferują dobre podzespoły. Pełnymi garściami z tego typu polityki czerpią m.in. takie marki jak Xiaomi, OnePlus, a w Chinach, Lenovo. Może pora, aby firma obniżyła nieco cenę za swoje smartfony i spróbowała zawalczyć o nasze portfele właśnie w ten sposób?
źródło: XperiaBlog